onsdag 4 mars 2009

Ikväll avgörs det.

OCH VINNAREN SPELAR KVALSERIEN. 

Det vågar jag påstå.  Dessa 2 är dom bästa lagen som gör upp om en plats till Kvalserien.

1-1 i matcher. Mora har hemma plan. Mora har mer erfaren tränare. Mora har ett bättre lag. ALLT detta kommer sakna betydelse ikväll. Ikväll är det laget som offrar sig mest som kommer vinna. Det extra skäret den extra tacklingen och den som är villig att täcka skott. Jag såg på hockeybladet.se Anders hedberg prata om just detta. och det slog mig. Han har så rätt när han säger: "den spelaren som inte tacklats under året måste tackla, den spelare som inte täckt skott måste börja täcka skott" lite så är det. Jag håller me gode Hedberg till fullo.  BORRA PÅ MIK!!

Jonathan Persson i Almtuna drog på sig en skada igår. Mora klarade sig, även om det såg oroväckande ut när Viktor Amnér blev påkörd fult igår och for in med huvudet före i sargen. Domaren var nog skadad också. För det var märkliga beslut åt båda hållen igår. Men det ämnet är jag så trött på. 

Almtuna såg trötta ut i sista perioden igår. Eller bytte dom taktik? Deras höga press var inte alls så hög som den var i dom 2 första. Chansade dom o spelade på kontring? Enligt mig var dom trötta. Och var dom trötta efter 2 igår kommer dom vara trötta idag med. DET ska vi utnyttja. 

Det märks att en del spelare i Mora gillar situationen. Niklas Fogström. Han har varit bra hela året i MIK tröjan men har lyft sig ännu mer. Juha Alen är en till.  Fy fan om han nån gång kommer träffa tacklingen längs långsidan. Då är det nog båren för den som kommer i mellan honom och sargen. Juha Pitkämäki visar ju att han varit med förut och ÄR bra. Speciellt i sådana här matcher. Han har rutinen. Han har på 2 matcher stoppat 70 skott från Almtuna. SISU!!


Jag skrev igår att pucken satt i krysset. Ja det var ju ett jävla stort kryss! 

Veckans Citat går till Niklas Hävelid efter traden till NJ Devils. "Nu får jag komma till ett lag som har som målsättning att vinna Stanley Cup. I Atlanta var målsättningen att ta sig ur egen Zon"


ATTACK ATTACK O MIK ATTACK!


2 kommentarer:

  1. Har du ngn hejarramsa nu då? Eller hur funkar det i hockey-bockey-världen? ;)

    SvaraRadera
  2. Sjävlklart, jag lärde mig en ny härom dagen som jag tyckte var fräck.. D.I.S.C.O lets all have a disco lets all have a disco..

    SvaraRadera